- Level Intermediate
- Duration 3 hours
- Course by Coursera Project Network
-
Offered by
About
مع نهاية المشروع ده، هتقدر تختار الobjective الافضل للحملة الإعلانية بتاعتك على Facebook باستخدام ال-Ads Manager على Facebook Business Manager. على مدار المشروع، هتقدر تحدد , تفرق بين, و تستخدم ال١١ نوع المختلفين للobjectives الخاصة بحملات Facebook والفرق بينهم. ده هيساعدك أنك بسهولة تحدد الهدف الصحيح للحملة الإعلانية اللي الbrand بتاعتك محتاجاها على Facebook . المشروع ده للمستوي المتوسط اللي يعرف ازاي يستخدم Facebook Ads Manager عشان يعمل إعلانات ممولة لكن لسة مش عارف إيه الأهداف اللي المفروض يختار منها وهو بيعمل الحملة الإعلانية. هنا هنستخدم الFacebook Business Manager اللي بنعتبره الركن الأساسي للbusiness لFacebook المنصة دي بتساعدك تعمل إعلانات,تحللها وتحدد مين الجمهور المناسب وكمان تحط معلومات الـ Business بتاعك علي صفحاتك. لما بتشغل الإعلانات من خلال الFacebook Business Manager ده بيكون أفضل كمنصة من أنك مجرد ت boost الإعلان مباشرة من خلال الFacebook وده لأنه بيفتحلك objectives و معلومات كتير قيمة تساعدك في نجاح الحملة الإعلانية بأحسن وأسهل طريقة ممكنة.Modules
رحلتك التعلمية
1
Assignment
- أختبر معلوماتك
1
Labs
- إختيار الهدف المثالي للحملات الإعلانية على Facebook
2
Readings
- ملخص المشروع
- Key Takeaways - Practice Tasks Documents
Auto Summary
Elevate your Facebook advertising skills with this course focused on selecting the ideal objectives for your campaigns using Facebook Ads Manager. Designed for intermediate-level marketers, this professional course will teach you to distinguish and utilize all 11 campaign objectives effectively. Through practical insights and hands-on experience with Facebook Business Manager, you'll enhance your ability to target the right audience and optimize your brand's advertising efforts. Offered by Coursera, this course promises to streamline your advertising strategy for maximum impact.

Instructor
Hussein Makki